Main Sponsor

Tuesday, February 23, 2010

Bila Keris Tiada Hulunya..



Malaysiaku...
Dalam seminggu ni sahaja TerunaGiler melihat banyak sungguh kebenaran di sembunyikan.. Belum lagi yang dipalsukan oleh golongan ini.. Adakah dengan cara ini rakyat Malaysia akan terus mangangguk2kan kepalanye tanda setuju dan terime.. Media di sini memainkan peranan utama mempertengahkan berita yg tulus.. Di manakah letaknya etika kewartawanan ? Atau mereka2 ini ditekan oleh pihak tertentu diluar ?


Malaysiaku...
Bangkitnya amarah mereka bila negara luar mencampuri urusan dalaman negara. Hero2 Melayu smua mule bangun dengan kerisnye.. Tapi mana hulunya ?? Wakaka.. Berita tentang 500 individu yang mewakili pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berarak secara aman depan pejabat Suruhanjaya Tinggi Australia yang mendesak supaya Kerajaan Australia jgn cuba campur tangan pasal kes SayFool dan DSAI amat membanggakan. Pahlawan kita telah keluar berarak menentang anasir luar yang cuba merogol corak pimpinan dan hal dalaman kite. Tapi klu yang datang tu hanya 100 orang mngapa perlu dikhabarkan 500 orang ? adakah angka itu cukup kuat menunjukkan kita rakyat malaysia menentang dengan gah nyer? Jadi kalau yang hanya datang berkumpul lingkungan100 je adakah tu memberikan makna ape2 ? Rakyat semakin bijak dan matang mengkaji dan menilai...

Malaysiaku..
Bila PP dikatakan membatalkan perarakan Majlis Maulidur Rasul, mereka ini dituduh tidak memahami budaya melayu dan Islam itu sendiri.. Orang Melayu disana dikejutkan dari tdo tuk bangkit dengan keris tanpa hulu berjuang demi Melayu dan Islam... Tp bila 3 buah negeri secara rasminya mengumumkan tiada perarakan tahun ini kerana budaya itu bukannya dituntut dalam Islam. Mereka membisu. Mananyer pahlawan2 ini ? Kenapa tidak ada bunyi suara2 yang menentang keputusan ini ?



Malaysiaku..
Bukankah rakyat diutamakan dulu? Jadi tak perlulah setiap hari muncul isu yang meloyakan. Isu2 ini tak mampu untuk kami lupakan pasal kenaikan barang, gula,GST dan harga minyak. Belum lagi isu felda yg diswastakan secara halus.. Ape lah nasib klu menjadi pekerja di tanah sendiri.... Teringat lagu Anak kecil Main api

Aku TerunaGiler

Penconteng Cakrawala..

6 comments:

ezam on February 23, 2010 at 3:40 PM said...

ini salah satu sebab kecik kenapa saya tidak mahu menjadi wartawan walaupon mengambil jurusan journalisme jaman2 study dulu...

huhuhuhuhu

TerunaGiler on February 23, 2010 at 4:01 PM said...

ermm.. aku tak salahkan wartawan bro.. tp org atas yg wat arahan tu..

aku junsu on February 23, 2010 at 4:33 PM said...

kengkadang hidup wartawn ni xsenang.. nak laporkan kisah benar nanti ada pihak yg halang..perkara kecik pulak dibesarkan..yg besar dikecikkan...so janganla jadi wartawan..susah..

TerunaGiler on February 23, 2010 at 4:44 PM said...

kebebasan media memang takde kat malaysia ni.. camner la org2 yg buta IT nak tau hal yg sebenar...

joegrimjow on February 23, 2010 at 6:14 PM said...

janagn main api jike xde pemadam api
heehe

cam x sape ni?

TerunaGiler on February 23, 2010 at 6:22 PM said...

sape joegrimjow ? Ichigo kot.. kah kah

Related Posts with Thumbnails
 

Blogroll

Text

Blogging Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Aku Haru Biru Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template